Followers

Saturday, January 22, 2011

Putera itu kacak .. Part 1



Nama aku Asma. Ini kisah aku dengan Si Putera Kacak. Oh, kisah apa? Kisah aku minat pada seorang lelaki. Panggilan dia Si Putera. Aku yang decide sendiri. Kenapa? Sebab dia kacak dan macam putera. Dari pandangan aku lah. Story begins here. Blogspot. XD

September

"Apa pulak aku nak buat hari ni.. blog nak update ape ek.. bw aje lah", rungut aku.

Balik cuti lepas cuti raya. Aku tak ada kerja. Aktiviti aku hanya main komputer. Blogging dunia baru aku sejak putus cinta. Ya, itu aja cara aku nak mengubat hati lara. Masa ni, aku blogging hanya suka suka. Followers blog pun still below 20. Mostly kawan2 aja. He He. Noob lagi, bahasa internet.

"Contest Baju Raya by Ugly Duckling" (bukan nama sebenar)... terperasan ini contest. Wah, macam best. lagi pun ni 1st contest aku nak join. So, cuba lah. Published aja entry, aku pun komen lah kat link contest. Sebab masa terluang, aku usha satu persatu peserta peserta lain. Wah, menarik nya gambar2 they all. Aku biasa2 aja.

Time tu ada lah tersinggah kat blog seseorang ni.

" wahhh, Semart hell pic die!! handsome pn , boleh tahan.. ", hati wanita aku berkata.

Ahaha. poyo kan? tapi aku tak follow lagi blog tu. Aku bw sekejap2 aja.

Dipendekkan cerita, result contest tu pun keluar. And guess what, that handsome boy menang! Memang lah kan kena lah sangat dengan tema dan gambar pun memang lawa. Jealous i noq! Tapi tak apa, 1st try lagi.

"hurm, budak ni menang lah. Baca sket entry2 lain".. detik hati aku bila aku dah macam suka baca entri2 blog dia.

Selepas 1jam, aku follow blog tu. Sebab apa? Entri dia sangat menarik, merepek kerepek. Memang buat aku gelak. Bahasa dia bersahaja. Tambahan, dia handsome. He he he. Aku dah mode gatal gatal miang dah time tu. Bermulalah kisah blog si handsome boy tu jadi tatapan harian aku. Sangat gigih aku baca Older Posts dia. Masa tu aku jadi Followers dia yang ke 800++ rasanya. Entah aku tak ingat. Dah lama macam best, aku decide nak Add Facebook dia.

" eh, tak apa ke ek add fb die ni.. ah, add ajelah. tambah kawan"

Masa ni tak ada perasaan.. bila masa ada perasaan tu? haa.. tunggu sambungan kay? Yang pasti, dia approve friends request aku!

"si merah2 notification sudah keluar.. apa 1 ni"

" ******* ** has approved your friend request"

Senyum lebar. Terus Write to Wall. " ^_^"

Selang beberapa hari. Masih tak berbalas wall post tu. Aku tak kisah lah. Yang pasti, the whole posts dalam blog dia aku dah habis baca. Bila free sikit dari assignment, terus tekan bookmark. Oh, siap ada bookmark lagi kat Google Chrome ni. He He.

Masa ni aku da ade tulis2 kat blog pasal nak kawan2 dengan dia. ha ha ha. Penangan handsome boy.

Aku dah semakin rajin comment2 entri blog dia. Aku rajin jugak stalker facebook dia. Ha ha. tak adalah stalker sangat.

Yang paling aku suka kan, bila aku comment blog die, die akan reply balik!! Wah, so dia nampak la kan kewujudan aku dekat blog dia! masa tu happy weh. Macam nak jerit2. Macam mana ek rasa. Macam artis pujaan kau, datang borak2 dengan kau. Ha, macam tu la penangan handsome boy. Exaggerated rupanya aku.

And one day, dia share lagu Shinee - Hello kat Facebook Wall dia.
Eh, aku noob lagi bab bab artis korea. Yang aku kenal Super Junior dengan Shinee aja. Gile lah. So masa tu kan, aku just terus like that MV yang dia share. Aku siap comment kot kalau tak silap. Excited. Then, aku google cari translation lirik lagu tu. So sweet aje. Aku terfikir,

"nak share dalam blog lah. says hello kat dia. boleh tak? bukan nya ada orang tau. he he he"

So, aku update. letak MV Shinee - Hello kat entri tu. And says, hello utk dia rsanya. Aku tulis Hello kawan baru, saya nak kawan dengan awak. XD

Selang beberapa jam... Check Dashboard

"1 Comment need moderated "

"sapekah yang mengomen ni? blog aku tak ramai orang komen rasanya"

Click!

"Hello hello XD " by ***** *****
aku speechless....

dia follow blog aku....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Followers no 41

Aku jadi gila time tu. Seronok. Gembira. Semua! Pelangi2 indah mula terbentuk. Di hati dan segalanya.

Masa tu lah, bermulanya kisah aku dan Putera Kacak.

sambungan...



5 comments:

H said...

Wahhh.. tak sabar tunggu part 2... Putera katak, eh2, putera kacak.. haha

Eddy Ahmad said...

ekekekekeee....

Fa-zlyn said...

cepat2 la sambung part2. xsabar nak dgr..

Nizam said...

hehe..menarik2..

Hizami Li said...

haha.
kisah benar ke ni?
XD